چگونه در منزل گیاه نگهداری کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین، محمود کچویی، مدرس حوزه گل و گیاه در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم،گفت: امروز آموزش نگهداری از گل‌ های مناسب فصل بهار صورت می‌گیرد. گیاه موجود زنده‌ای است که باید آن را فهمید و به آن عشق ورزید. انتخاب گل و گیاه بسیار مهم است و افراد باید در این فرایند بسیار دقت کنند.

 

 

وی ادامه داد:‌گیاهانی مانند پیتوس و گندمی بسیار مقاوم هستند و به دلیل عدم رسیدگی به زودی دچار پوسیدگی نمی‌شوند، در نتیجه این نوع گل‌ها برای افراد کم تجربه بهتر هستند.

کچویی ادامه داد: با این وجود برای نگهداری از آنها نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. ابتدا باید دانست گیاه در کدام قسمت از خانه با چه میزان نور و رطوبت قرار خواهد گرفت.

 

 

این استاد گیاه شناسی گفت: همچنین اندازه مناسب برای گلدان بر اساس فضاهای مختلف خانه می‌تواند تغییر کند. سه نکته اصلی برای حفاظت از گلدان نور، رطوبت و دما است. افرادی که می‌خواهند گلدان داشته باشند باید در کنار مواردی مانند خاک و تغذیه، نکات ذکر شده را در نظر بگیرند.

وی افزود: بعضی از گیاهان سایه دوست هستند. از طرف دیگر گیاه آگلونما بسیار سازگار است و چه در نور، چه در سایه می‌تواند رشد خوبی داشته باشد. آگلونما نسبت به کم‌آبی، رطوبت و نور بسیار مقاوم است.

 


مطالبی که شاید بپسندید:

10 ایده جذاب برای تزیین اتاق خواب + عکس

 

راه‌های نو کردن مبل‌ و میز کهنه

 

معرفی یخچال فریزر 24فوت جنرال بست دستگیره مخفی + ویدیو


 

وی متذکر شد:‌ آب جوشیده سرد شده بهترین آب موجود در خانه است که می‌توانیم به گل‌های خود به خصوص گیاه دراسینا کامپکت بدهیم. برگ‌های گیاه دراسینا اگر آب مناسبی دریافت نکنند زرد می‌شوند.

 

کچویی گفت: میزان آبدهی گیاهان بسته به تبخیر محیط متفاوت است اما در حالت کلی گیاهانی که امروز معرفی شدند نیاز کمتری به آب دارند. فیکوس لیراتا نیز از گیاهان مقاوم است که نیاز به رطوبت مناسب دارد.

 

وی ابراز کرد: این گیاه نسبت به نور مستقیم خورشید بسیار حساس است و برگ‌های آن می‌سوزد.

افراد در این دوره باید به نوع گیاه، میزان آب‌دهی و تغذیه آن بسیار توجه کنند. اشخاص برای تعویض گلدان با احتیاط بسیار باید عمل کنند و از تجهیزات مناسب برای نگهداری از گل استفاده کنند.

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
​​​​​​​
کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
​​​​​​​
نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

چند خطی با نویسنده

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش