10 ایده جذاب برای تزیین اتاق خواب + عکس

10 ایده برای تزیین اتاق خواب

 

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب همیشه یکی از مشکلات خانم های خانه دار بوده که در این پست به آن پرداخته ایم.

امیدوارم مفید و کاربردی باشد، حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید

 

اتاق خواب شما در واقع به شکلی پناهگاه شما محسوب شده و باید اتاق مورد علاقه شما در خانه باشد. از این روی تزیین اتاق خواب برای سپری کردن ساعاتی پر از آرامش پس از یک روز پرمشغله و سخت، اهمیت زیادی دارد. چه تازه می‌خواهید اتاق خواب خود را برای نخستین بار دکور کرده و چه قصد ایجاد تغییراتی در آن را دارید؛ به هر حال در اینجا نکاتی برای شما داریم که می‌توانند حال و هوای اتاق خوابتان را به شکلی قابل توجه تغییر دهند. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین ایده‌های تزیین اتاق خواب

 

تزیین اتاق خواب

 

از جمله بهترین ایده‌‌هایی که می توانید برای تزیین اتاق خواب در نظر بگیرید، موارد زیر قابل توجه هستند:

استفاده از کاغذ دیواری برای تزیین اتاق خواب عالی است

یکی از تغییرات به ظاهر کوچک که می‌توانید در اتاق خواب منزل خود ایجاد کرده و تاثیر فوق العاده‌ای برجای خواهد گذاشت، استفاده از کاغذ دیواری و در شرایط بهتر کاغذ دیواری سه بعدی است. در صورتی که به جای استفاده از رنگ کردن دیوار، از کاغذ دیواری‌های مناسب اتاق خواب استفاده کنید؛ وزن زیبایی و آرامش بخشی فضای اتاق خواب را به اندازه قابل توجهی متحول خواهید ساخت.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب

 

با یک جستجوی ساده در میان مدل‌های مختلف کاغذ دیواری‌های معمولی و سه بعدی، طرح‌های بی‌نظیری برای استفاده در اتاق خواب پیدا خواهید کرد. به این شکل می‌توانید ضمن شیک ساختن فضای اتاق خواب، بار آرامش بخشی آن را نیز به مراتب بیشتر سازید. 

توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب قطعی، حتما مدل‌های متنوع کاغذ دیواری اتاق خواب را به خوبی بررسی کرده و مدلی متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق خواب و حال و هوای آن و البته سلیقه شخصی خود را انتخاب کنید.

 

به سراغ رنگ‌های ظریف بروید

شاید شما عاشق رنگ‌های اصلی و تند باشید، اما برای دکوراسیون اتاق خواب بهتر است که به سراغ رنگ‌های ظریف و سایه‌های آرامش بخش بروید. تئوری رنگ‌ها برای به کار بردن در اتاق خواب، شامل رنگ‌های ملایم آبی، سبز روشن و مانند آن‌ها است. رنگ‌های جواهرات، باعث ایجاد حس آرامش و راحتی خاصی خواهند شد. همین طور به کار بردن رنگ‌های طبیعی، موجب می‌شود تا احساس به مراتب بهتری حین استراحت کردن در اتاق خواب داشته باشید.

 

بهترین رنگ برای اتاق خواب

 

به طور مثال اگر به دنبال یک رنگ در توناژ نارنجی هستید، به جای استفاده از نارنجی اصلی، رنگ کدو تنبل را انتخاب کنید. همین طور اگر می‌خواهید رنگ ارغوانی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود به کار ببرید، به جای ارغوانی اصلی، رنگ بادمجان را انتخاب کنید.

 

از سقف غافل نشوید

سقف را باید پنجمین دیوار یک اتاق در نظر بگیرید و در دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز نادیده گرفتن آن، کاملا اشتباه است. زمانی را تصور کنید که روی تختخواب دراز کشیده‌اید. آیا تماشای یک سطح صاف و خالی جذابیتی داشته یا آرامش خاصی به همراه خواهد داشت؟ این در حالی است که با اضافه کردن یک الگوی ظریف یا رنگ ملایم، می‌توانید از پتانسیل سقف اتاق خواب نیز به نفع خود بهره ببرید.

به یاد داشته باشید که حتما سقف را کمی روشن‌تر از رنگ دیوارها رنگ کنید. این به فضا احساس راحتی و صمیمیت بیشتری می‌دهد.

 

اتاق خواب را ساده نگه دارید

یک اتاق خواب باید صرف نظر از این که چه سبکی از دکوراسیون را برای آن انتخاب می‌کنید، دنج و ساده و شیک به نظر برسد. برای سهولت در جابجایی، حداقل یک متر بین تخت و دیوارهای جانبی یا قطعات بزرگ مبلمان و حداقل نیم متر بین تخت و مبلمان کم ارتفاع مانند میزها و کمدها قرار دهید. اگر مجبورید تخت خواب را دور بزنید تا به حمام برسید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تخت را جابجا کرده و شرایط رفت و آمد بهتری ایجاد نمایید. در هم پیچیدگی تجهیزاتی که در اتاق خواب قرار داده‌اید، باعث می‌شود تا فضای اتاق تنگ و کلافه کننده به چشم آمده و آن آرامشی که از آن صحبت می‌کنیم را نتوان به خوبی احساس کرد.

 

اتاق خواب ساده

 

در صورت امکان از مبلمان استفاده کنید

اگر فضا و مساحت اتاق خواب شما اجازه می‌دهد، حتما از مبلمان استفاده کنید. در این میان ضرورت دارد که حتما مبلمان با اندازه مناسب را انتخاب کنید. مبلمان همیشه باید متناسب با فضای محوطه باشد و این به ویژه در مورد مبلمان اتاق خواب بیشتر صادق است. برای اتاق خواب کوچک تخت و کمد بزرگ و سنگین انتخاب نکنید. حتی لازم است که بلندی یا کوتاهی سقف نیز در انتخاب ارتفاع کمد اتاق خواب، دقت داشته باشید.

به علاوه اتاق خواب را فقط با وسایل مورد نیاز خود مبله کنید. یک تخت، یک یا دو میز کنار تخت، کمد و صندلی از ملزومات است. هر چیز دیگری، تنها موجب بهم ریختگی خواهد شد.  لوازم جانبی باید به حداقل برسد. یک اثر هنری زیبا انتخاب کنید، چند عکس خانوادگی، گل و شمع اضافه کنید و بس!

 

از نورپردازی مناسب استفاده کنید

برای آن که فضای اتاق خواب شما به اندازه کافی دلچسب و آرامش بخش باشد؛ حتما باید از نورپردازی مناسب نیز استفاده کنید. به هیچ وجه در اتاق خواب، به دنبال نصب چلچراغ نیستیم و نورپردازی تند و قوی، مناسب فضای خواب نیست. برای آن که نورپردازی اتاق خواب کاملا درخور شرایط آن باشد، به طور کلی به نور ملایم نیاز داریم. تنها در بخشی که برای مطالعه پیش از خواب در نظر گرفته یا در محوطه میز آرایش، از نور متمرکز استفاده کنید.

به کار بردن آباژورهای روی میزی یا قدی در اتاق خواب، به نورپردازی ملایم و آرامش بخش آن، بسیار کمک خواهد کرد. به این شکل شما امکان تنظیم نور را نیز به خوبی داشته و می‌توانید در صورت نیاز نور بیشتری در اتاق خواب ایجاد کرده یا میزان نور آن را به حداقل برسانید.

 

از ملحفه و پرده های زیبا استفاده کنید

اتاق خواب خود را با پارچه‌های زیبا و مجلل بپوشانید. هیچ چیز مانند ملحفه‌های زیبا به راحتی به جذابیت اتاق خواب اضافه نمی‌کند. برای خرید ملحفه و پرده اتاق خواب، گشاده دستی به خرج داده و تصور کنید که برای یک هتل 5 ستاره به دنبال خرید پرده و ملحفه هستید. دقت داشته باشید که به دلیل رعایت نکات بهداشتی بارها و بارها نیاز به شستشوی ملحفه‌های اتاق خواب خواهید داشت و باید حتما به دنبال جنس مرغوبی باشید که در پی شستشوهای مکرر، مشکلی برای آن به وجود نیاید.

 

پرده برای اتاق خواب

 

از تجهیزات چوبی کمک بگیرید

به کار بردن تجهیزات و به طور کلی عناصر چوبی در اتاق خواب فوق العاده خواهد بود. در صورتی که بتوانید از برخی تزیینات چوبی در اتاق خواب خود استفاده کنید، حس آرامش قابل توجهی را به این ترتیب تجربه خواهید کرد. در واقع عنصر چوب همیشه در ایجاد یک فضای آرامش بخش و روحانی موثر بوده و این موضوع در خصوص اتاق خواب‌های امروزی بیشتر از هر زمان دیگری محسوس خواهد بود.

به کار بردن تجهیزات چوبی کمک می‌کند تا حال و هوای اتاق خواب، صمیمانه و دوست داشتنی شده و بتوانید از آن بهترین برداشت را داشته باشید.

 

گل و گیاه را به اتاق خواب اضافه کنید

از گلدان‌های ظریف و کوچک که هم جنبه تزیینی داشته و هم عنصر گیاه و سبزی را به اتاق خواب شما اضافه کنند، استفاده کرده و فضایی آرامش بخش و جذاب فراهم سازید. دقت داشته باشید که حتما گیاهانی با نیاز به رسیدگی محدود و سازگار با شرایط نور و دمایی اتاق خواب را انتخاب کنید که سازگاری مناسب با چنین محیطی را داشته باشند. 

وجود گل و گیاه داخل اتاق خواب، باعث خواهد شد تا تنفس و هوای تازه نیز در سطح ارتقا یافته‌ای جریان داشته و به جز آرامش روان، پوست شما نیز سلامت بیشتری به دست بیاورد.

 

از قفسه و شلف ها بهره ببرید

برای این که بتوانید نظم بهتری به فضای اتاق خواب خود بخشیده و در ضمن در زیبایی بصری آن نیز تحولی ایجاد کنید، استفاده از قفسه و شلف‌های مختلف نیز کارآمد خواهد بود. برای این منظور می‌توانید از قفسه بالای تخت خواب یا در دیوار کناری آن استفاده کرده و کتاب‌های کوچک و سبک یا گلدان‌های ظریف، ساعت و … را در آن بچینید.

استفاده از قفسه‌های دیواری، به جز آن که زیبایی و جذابیت خود را به فضای اتاق خواب می‌بخشد، باعث خواهد شد تا شما بتوانید بسیاری از وسایلی که جای مناسبی برای آن‌ها ندارید، در این قفسه‌ها جای دهید.

 

در بالا به ارائه 10 ایده برای تزیین اتاق خواب پرداختیم که هر یک در نوع خود عالی و جذاب به نظر می‌رسند. قطعا ایده‌های خاص و حتی منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان برای تغییر و تحول دادن در فضای اتاق خواب از آن‌ها استفاده کرد. شما چه ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب داشته و چطور اتاق خواب خود را به فضایی آرامش بخش و دوست داشتنی تبدیل کرده‌اید؟  امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در پایان لطفا ایده‌ها و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وبسایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که به‌دنبال ایده برای تزیین اتاق خواب هستند نیز به اشتراک بگذارید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 منبع: تاپ ناز

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
​​​​​​​
کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
​​​​​​​
نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

چند خطی با نویسنده

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش