طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

عکس آبمیوه گیری

 


 

طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

 

فهرست مطالب
آب میوه گیری ۴ کاره شامل چه قسمت هایی است؟
طرز استفاده از آبمیوه گیری 4 کاره
طرز استفاده از مخلوط کن در آبمیوه گیری چهار کاره

آبمیوه گیری ۴ کاره یا تک کاره؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطمئنا شما هم آبمیوه طبیعی رو به هر آبمیوه ای ترجیح میدید پس، وجود یک آبمیوه‌گیری در آشپزخانه ضرورت دارد.

اما در صورتیکه دستگاه‌های دیگری نظیر خردکن، آسیاب یا مخلوط کن نیز در آشپزخانه شما زیاد استفاده می‌شوند، بهتر است سراغ یک آبمیوه گیری چندکاره بروید که قابلیت انجام همه‌ی این کارها را داشته باشد.

 

چنانچه شما هم به فکر تهیه‌ی آب میوه گیری ۴ کاره افتاده‌اید اما نمی‌دانید استفاده از آن‌ها به چه نحوی است، ما در این مقاله قصد داریم با بررسی ویژگی‌ها و عملکرد این دستگاه، به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری در خرید آن داشته باشید و همچنین نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره و فواید و ویژگی‌های وجود آن‌ها در آشپزخانه را به شما می‌گوییم پس با جنرال حیدری بلاگ همراه باشید.

 

 

 

آب میوه گیری ۴ کاره شامل چه قسمت هایی است؟

 

خرید آبمیوه گیری 4کاره خوب

 

دستگاه آبمیوه گیری 4کاره شامل قسمت‌های مختلفی است که هر کدام وظایف خود را دارند. این قسمت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

1- آبمیوه گیری: اولین قسمت این دستگاه بخش آبمیوه گیر یا جویسر است که به کمک آن می‌توانید از مرکبات و میوه‌های مختلف نوشیدنی‌های خوش‌طعم و جذاب تهیه کنید.

 

2- آسیاب کن: آسیاب کن دیگر بخش این دستگاه چندکاره است که به کمک آن می‌توانید مواد خوراکی سخت مانند مغزیجات، قهوه، هل و سوماق و دیگر مواد را آسیاب و پودر کنید. 

 

3- خرد کن: خرد کن نیز دیگر دستگاهی است که موقع آشپزی به کمک شما می‌آید. هر نوع از صیفی‌جاتی که در حین آشپزی لازم است خرد کنید، مانند پیاز، سیب‌زمینی، هویج و دیگر سبزیجات را به کمک این دستگاه می‌توانید حسابی ریز کنید. 

 

4- مخلوط کن: اگر برای درست کردن غذاهایی که نیاز به مخلوط شدن چندین مواد با هم دارند بخواهید جداگانه وقت بذارید و این مواد را آماده کنید، وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. با کمک مخلوط کن می‌توانید تمامی مواد نرم و سفتی که باید خرد و ادغام شوند را در عرض چند دقیقه تبدیل به ترکیب مورد نیاز کنید. 

 

 

پیشنهادی: مخلوط کن دوکاره المپیا مدل OE-6062

 

 

 

 

طرز استفاده از آب میوه گیری 4 کاره

 

طرز استفاده از آبمیوه گیری

 

اگر نمی‌دانید نحوه کار با این دستگاه به چه صورت است، در ادامه راهنمای استفاده از آبمیوه گیری که بسیار ساده است را مشاهده خواهید کرد. با کمک این مراحل به‌سادگی می‌توانید با دستگاه خود کار کنید.

 

1- میوه‌هایی که می‌خواهید آب بگیرید را آماده کنید. اگر میوه‌ها هسته دارند هسته را جدا کنید و اگر پوست میوه‌ها ضخیم است آن‌ها را بگیرید. سپس میوه‌های درشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا گرفتن آبمیوه سریعتر انجام شود.

 

2- دستگاه را روی یک سطح صاف بگذارید تا نلغزد و حین کار مشکلی پیدا نکند. سپس دستگاه را به برق زده و میوه‌هایی که آماده کرده‌اید را وارد دستگاه کنید.

 

3- در اکثر مدل‌ها محفظه‌ای هم برای جمع‌آوری تفاله‌های میوه وجود دارد. تفاله‌ها در این قسمت جمع شده و شما باید آن را وقتی پر شد خالی کنید. 

 

4- به کمک دکمه‌هایی که روی دستگاه تعبیه شده، سرعت و قدرت آن را کنترل کنید. همچنین، دکمه‌ی پالس هم وجود دارد که بتوانید لحظه‌ای دستگاه را فعال و سرعت را تنظیم کنید.

 

5- حین کار کردن دستگاه در آن را برندارید و تا توقف کامل دستگاه صبر کنید.

 

6- کار که تمام شد، قطعات را جدا کنید و بشویید.

 

بهترین حالت برای استفاده از آبمیوه گیری ۴ کاره این است که بعد از هر چند دقیقه کار کردن با آن، دستگاه را خاموش کنید تا از فشار به موتور و داغ شدن آن جلوگیری شود. 

 

 

 

 

نحوه استفاده از آسیاب

 

به کمک آسیاب می‌توانید ادویه‌جاتی که برای آشپزی به آن‌ها نیاز دارید را آسیاب کنید. در ادامه با نحوه استفاده از این بخش دستگاه آشنا می‌شوید.

 

 

  1. موادی که قرار است اسیاب شوند را توی دستگاه بریزید و درب آن را محکم کنید.
  2. دستگاه را به برق وصل کنید و پالس را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. 
  3. اگر باز هم لازم دیدید، دوباره پالس را نگه دارید. 

 

 

 

 

طرز استفاده از خردکن

 

به جای این‌که وقت بگذارید و خودتان مواد سفت را خرد کنید، آن‌ها را در خرد کن بریزید تا در عرض چند ثانیه مواد مورد نظرتان خرد و آماده شوند. شما می‌توانید حتی گوشت و مرغ را هم در این دستگاه خرد کنید. بدین ترتیب آشپزی سریعتر و با زحمت کمتری انجام می‌شود.

 

 

  1. مواد مورد نظر را که خرد کرده‌اید داخل دستگاه بریزید.
  2. درب دستگاه را ببندید و آن را به برق بزنید.
  3. درجه سرعت خردکن را طبق سفتی یا نرمی مواد مشخص کنید. 

 

موادی که در دستگاه می‌ریزید باید حتما به اندازه ظرفیت دستگاه باشد وگرنه به موتور دستگاه فشار می‌آید.

 

 

 

 

 

طرز استفاده از مخلوط کن در آبمیوه گیری چهار کاره

 

 

  • مخلوط کن یک پارچ دارد که باید آن را روی پایه‌ی دستگاه قرار دهید.
  • موادی که قرار است مخلوط شوند را داخل آن بریزید و درب دستگاه را بگذارید.
  • توجه داشته باشید که زیاد از حد پارچ را پر نکرده باشید. سه چهارم آن که پر شود کافی است. 
  • درجه‌ی کارکرد دستگاه را با توجه به سفتی یا نرمی مواد انتخاب کنید. 
  • پس از اتمام کار پارچ را بشویید.

 

 

پیشنهادی: آبمیوه گیری 4 کاره حرفه ای برند فلیپس مدل Philips 1200w

 

 

 

 

 

آبمیوه گیری ۴ کاره یا تک کاره؟

 

مخلوط کن دوکاره المپیا

 

خرید آبمیوه‌ گیری ۴ کاره یا خرید تک تک این دستگاه‌ها، بستگی به عوامل متعددی دارد و هر شکلی از خرید که انتخاب شما باشد، خوب است پیش از آن نکاتی را در نظر داشته باشید.

 

چنانچه آشپزخانه‌ی شما فضای کافی را ندارد، خرید یک آبمیوه‌گیری چندکاره که همه‌ی وسایل را همراه هم دارد و به‌طبع فضای کمی را اشغال می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند.

 

از سوی دیگر، یک دستگاه ۴ کاره از یک موتور استفاده می‌کند. چنانچه موتور دستگاه آسیب ببیند، از هیچ‌کدام از بخش های آن نمی‌توانید استفاده کنید (البته این وضعیت در برخی مدل‌ها وجود دارد و خیلی از مدل‌ها از موتورهای جداگانه در هر دستگاه استفاده می‌کنند). همچنین، باز و بسته کردن دستگاه چندکاره دشوار است.

 

آبمیوه‌گیری ، آسیاب ، خردکن و مخلوط‌‌ کن به صورت جداگانه اگر خریداری شوند، هر سری که بخواهید از یکی از آن‌ها استفاده کنید مجبور نیستید یک دستگاه بزرگ و سنگین را فعال کنید و تنها کافی است دستگاه مورد نظر را آماده کنید. دیگر مورد این‌که قیمت یک دستگاه تک کاره پایین‌ تر از دستگاه چند کاره است و اگر نیاز به تنها یکی از آن‌ها داشته باشید، لازم نیست پول زیادی بپردازید و می‌توانید تنها یکی از آن‌ها را داشته باشید.

 

 

 

 

 

کلام آخر

 

انتخاب دستگاه‌، باید با توجه به نیاز شما باشد. چنانچه هم مصرف آبمیوه‌ی طبیعی در منزل شما بالا است و هم ادویه‌جات مختلف را ترجیح می‌دهید که خودتان آسیاب کنید، چنانچه خردکن و مخلوط کن هر دو دستگاه‌های پراستفاده‌ای در خانه‌ی شما به‌ حساب می‌آیند، خوب است که سراغ دستگاه‌ های چندکاره بروید. بدین ترتیب، همه‌ی دستگاه‌ها را همزمان و یکجا دارید، همچنین فضای کمتری هم در خانه‌ تان اشغال می‌شود. در این مقاله ما به نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره پرداختیم تا اگر شما هم به فکر خرید این محصول افتاده‌اید اما نحوه استفاده از آن را نمی‌دانید، یا این‌که خریده‌اید اما هنوز موفق نشده‌اید از آن استفاده کنید، با این راهنمای استفاده بتوانید دستگاه خود را راه اندازی کنید.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
​​​​​​​
کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
​​​​​​​
نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

چند خطی با نویسنده

لیلا رضایی گفت:
بسیار عالی
ممنونم
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش