10 روش موثر برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه‌ای در منزل

10 روش موثر برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه‌ای در منزل

 

صفحه اجاق گاز شیشه‌ای یکی از قطعات مهم در آشپزخانه است. همچنین، به عنوان قطعه‌ای از ظاهر آشپزخانه، نیاز به تمیزی و نگهداری دارد. با این حال، تمیز کردن لوازم خانگی خصوصا صفحه اجاق گاز شیشه‌ای ممکن است به دلیل حساسیت ویژه‌ای که دارد، مشکل باشد. در این مقاله، 10 روش از روش های تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

 


1- استفاده از اسپری تمیز کننده:

اگر صفحه اجاق گاز شیشه‌ای شما بسیار کثیف است، اسپری تمیز کننده مخصوصی برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای وجود دارد. اسپری تمیز کننده را بر روی صفحه پاشید و با یک دستمال نرم تمیز کنید، این روش بسیار راحت است منتهی هزینه برداره و چون دوره ای این تمیزکردن باید انجام بشه در مرور زمان هزینه ای که میکنید براش به چشم میاد، تصویر نمونه محصول پیشنهادی رو در زیر گذاشتیم که میتونید از فروشگاه های اطراف منزل خود تهیه کنید.

 

اسپری تمیز کننده سیف


2- استفاده از مواد طبیعی:

می‌توانید از مواد طبیعی برای تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز استفاده کنید. یک قاشق سفیده تخم مرغ را با یک قاشق سرکه مخلوط کرده و روی صفحه شیشه ای پخش کنید. بعد از چند دقیقه، صفحه را با آب ولرم تمیز کنید.

 

مخلوط سفیده تخم مرغ و سرکه


3- روغن نباتی و سفید کننده:

برای پاک کردن اجاق گاز شیشه‌ای با روغن نباتی و سفید کننده، ابتدا باید اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا سرد شود. سپس با یک پارچه نرم و تمیز، روغن نباتی را روی صفحه پخش کنید و به دقت و با احتیاط زیاد، سطح را با یک دستمال نرم پاک کنید. برای پایان دادن به این روش، از یک لایه سفید کننده روی سطح اجاق گاز شیشه‌ای استفاده کنید و با یک دستمال نرم آن را پاک کنید.

 

مخلوط روغن نباتی و سفید کننده برای تمیز کردن اجاق گاز


4- بخارشور:

استفاده از بخار شور روشی دیگر برای پاک کردن اجاق گاز شیشه‌ای می‌توان به کار برد. برای این کار، باید ابتدا آن را خاموش کنید و صبر کنید تا سرد شود. سپس از یک بخارشور برای تولید بخار استفاده کنید. بخار را روی سطح اجاق گاز شیشه‌ای هدایت کنید و با یک دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید. این روش بسیار ساده و بدون استفاده از مواد شوینده است، این روش برای چربی های روی شیشه پیشنهاد نمیشود چون روی چربی تاثیر زیادی ندارد.

 

بخار شور برای تمیز کردن اجاق


5- استفاده از محلول شوینده خانگی:

می‌توانید برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه‌ای از محلول شوینده خانگی استفاده کنید. برای تهیه این محلول، یک لیوان آب داغ، یک قاشق چای‌خوری سدیم کربنات، یک قاشق چای‌خوری آب اکسیژنه ۳ درصد و یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید و به صفحه اجاق گاز بریزید. سپس با دستمالی نرم و تمیز صفحه را پاک کنید، سدیم کربنات را میتوانید از داروخانه یا فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

 

محلول شوینده خانگی


6- استفاده از مواد طبیعی:

استفاده از مواد طبیعی نیز می‌تواند به شما در تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه‌ای کمک کند. برای مثال، می‌توانید با استفاده از ترکیبی از آب و سرکه، صفحه اجاق گاز را پاک کنید. ابتدا با یک دستمال نرم، صفحه را با آب پاک کنید و سپس با یک دستمال دیگر، به مقدار کمی سرکه روی صفحه بپاشید و با دستمال دیگری صفحه را پاک کنید.

 

ترکیب آب سرکه


7- استفاده از دستگاه تمیز کننده صفحه اجاق گاز:

اگر هیچ کدام از روش‌های فوق برای شما کارساز نبود، می‌توانید از دستگاه‌های تمیز کننده صفحه اجاق گاز استفاده کنید. این دستگاه‌ها با استفاده از بخار و یا مواد شوینده خاص، صفحه اجاق گاز شما را به راحتی تمیز خواهند کرد، طبیعتا خرید دستگاه تمیز کننده را پیشنهاد نمیکنیم اما شما میتوانید با افرادی که شغل شستشوی مبل دارند تماس بگیرید و با هزینه اندک تمیز کردن صفحه اجاق گاز خود را به آنها بسپارید، این افراد محترم با توجه به دستگاه های در دسترسشان میتوانند به خوبی این کار را انجام دهند.

 

استفاده از دستگاه مبل شویی


8- استفاده از پارچه مخصوص تمیز کردن شیشه:

برای تمیز کردن صفحه شیشه‌ای اجاق گاز، استفاده از پارچه‌های مخصوص تمیز کردن شیشه است. این پارچه‌ها از جنس مخصوصی ساخته شده‌اند که به راحتی لکه‌های روی شیشه را پاک می‌کنند و امکان پخش لکه ندارند. برای استفاده از این پارچه‌ها، می‌توانید آن‌ها را به دست آورده و به ترتیبی که گفته شد، صفحه شیشه‌ای را تمیز کنید، برای پیشنهاد هم میتوانید از دستمال های جادویی که عکس بسته بندی آن را در زیر قرار دادیم ، از یراق فروشی ها یا لوکس فروشی های اطراف منزل خود تهیه کنید.

 

دستمال جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز


9- استفاده از آب و سفید کننده:

می توانید یک قاشق غذاخوری سفید کننده را با آب مخلوط کنید و به سطح شیشه ای صفحه اجاق گاز بپاشید و سپس با پارچه یا دستمال نرم تمیز کنید.

 

مایع سفید کننده اکتیو برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای


10- استفاده از سرکه سفید:

می توانید با استفاده از سرکه سفید برای پاک کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای استفاده کنید. برای این کار یک پارچه یا دستمال نرم را در سرکه سفید خیس کرده و سپس با آن صفحه اجاق گاز شیشه ای را پاک کنید.

 

ایتفاده از سرکه سیب در تمیزکاری


 

در این مقاله که توسط مشاور لوازم خانگی جنرال حیدری تهیه شده به بررسی 10 روش مختلف برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای پرداختیم که می تواند به شما کمک کند تا این کار را به راحتی و با کمترین زمان و هزینه انجام دهید. برای داشتن یک صفحه اجاق گاز شیشه ای تمیز و براق، بهتر است این روش ها را بصورت دوره‌ای انجام دهید و به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه اجاق گاز شیشه‌ای از تمامی محصولات شستشوی صفحات شیشه‌ای و دستمال های مناسب استفاده کنید.

 

 

 

    ۰
    از ۵
    ۰ مشارکت کننده

    اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
    بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
    اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
    ​​​​​​​
    کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
    ​​​​​​​
    نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

    چند خطی با نویسنده

    سمیرا قاسمی گفت:
    خیلی ممنون عالی بود
    م.نواب گفت:
    سرکه سفید رو من تست کردم خوب جواب داده بعدش حتما با دستمال آغشته به مواد شوینده رویه شیشه بکشید و تمیز کنید، باعث میشه شیشه بوی بد نده
    سبد خرید

    رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش