فناوری DOLBY VISION چیست؟

فناوری Dolby Vision امروزه در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد و هر روزه به دامنه وسعت کاربرد آن افزوده می شود. در کنسول های بازی مانند Xbox One S و Xbox One X ، پخش کننده های Blu-ray 4K ، تلفن های هوشمند iPhone XS و iPhone XS Max و (البته) در تلویزیون های برتر مانند Panasonic ، LG ، Sony و غیره کاربرد دارد. بنابراین می توانید این ویژگی را در اکثر وسائل هوشمند و به روز دنیا مشاهده نمائید.

کیفیت تلوزیون سامسونگ

اما دقیقاً Dolby Vision HDR چیست ، چه محتوایی معمولاً در این قالب یافت می شود و چه تفاوتی با تجرب های قیلی شما دارد؟ دنیای HDR می تواند گیج کننده باشد ، به همین دلیل ما یک راهنمای دقیق را برای بررسی Dolby Vision در پایین قرار داده ایم تا بتوانید تفاوت ها و جزئیات آن را به صورت کامل درک کنید.

Dolby Vision پیشرفت قابل توجهی در زمینه تصویر های بازی در اختیار کاربران قرار داده است که در گذشته گیمرها واقعا دنبال همچنین کیفیت تصویری برای اجرای بازی های خود بودند. درست است که کیفیت 4K پیکسل های زیادی را برای شما به ارمغان آورده است اما این HDR است که باعث شده است تا این پیکسل ها به طور قابل ملاحظه ای بدرخشند و کیفیت روشنایی بسیار بالایی داشته باشند.

فناوری DOLBY VISION چیست؟

Dolby Vision فرمت و قالبی است که شرکت های بسیاری به آن روی آورده و از آن استفاده می کنند و از پتانسیل آن برای ارائه تصاویر رنگارنگ ، پویا و حساب شده به صورت صحنه به صحنه استفاده می کنند. بنابراین می توانید تصاویر بسیار زیبا و جذاب را در اتاق نیشمن خود در نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کنید. با جدیدترین فناوری Dolby Vision IQ ، نحوه نمایش Dolby Vision روی صفحه نیز تقویت می شود. در این فناوری با استفاده از سنسورهای روشنایی در تلویزیون های سطح بالا برای کالیبره کردن خودکار تنظیمات تصویر بسته به میزان نور اتاق تصویر ایده آل را به شما می دهد و بسیار عالی می تواند یک تصویر را در اتاق شما متناسب با نور تنظیم کند. Dolby Vision هنوز یک فرمت نسبتاً جدید است ، اما طبق آنچه ما تجربه کرده ایم ، دقیقاً همان چیزی است که سینمای خانگی برای نشان دادن تصاویر با روشنایی بسیار عالی نیاز دارد.

Dolby Vision چیست؟

Dolby Vision نوعی HDR است که احتمالا بعد از HDR10 که بسیار محبوب و همه گیر شده است در رتبه دوم قرار دارد بنابراین طرفداران زیادی را در این مدت کم که معرفی شده است پیدا کرده است و در آینده حتما طرفداران بیشتری خواهد داشت. این فناوری یک لایه اضافی از اطلاعات را در بالای سیگنال اصلی ویدیوی HDR10 قرار می دهد که شامل اطلاعات صحنه به صحنه است که تلویزیون های دارای قابلیت Dolby Vision می توانند برای بهبود نحوه ارائه تصاویر خود استفاده کنند. این به معنای روشنایی بهتر، عمق رنگ سیاه بشتر و نشان دادن طیف گشترده ای از رنگ ها می باشد که تلویزیون ها را قادر می سازد تا با کیفیت بسیار بالا تصاویر را نشان دهد. شما زمانی می توانید از کیفیت بسیار دالبی ویژن خبردار شوید که سخت افزار متناسب با آن را داشته باشید و علاوه بر آن باید محتوای دریافتی نیز دالبی باشد تا بتوانید بهترین کیفیت روشنایی را از تصاویر خود بگیرید.

فناوری DOLBY VISION چیست؟

Dolby Vision IQ چیست؟

Dolby Vision امسال به لطف یک ویژگی یعنی Dolby Vision IQ توانسته است در تمام طول شبانه روز تصاویر را با روشنایی بسیار عالی در یک اتاق پخش کند. روش کار Dolby Vision IQ به این صورت است که با استفاده از ابرداده پویا محتوا را در Dolby Vision رمزگذاری می کند و همراه با یک سنسور نور تعبیه شده در تلویزیون متناسب با نور دریافتی در اتاق، نور تصویر را تنظیم می کند. بنابراین این فناوری به صورت هوشمند عمل می نماید و می تواند در هر شرایط تصاویر ایده آل را برای شما نشان دهد. بنابراین اگر در اتاقی باشید که نور شدیدی به آن می تابد، کیفیت تصاویر و روشنایی آن می تواند بسیار پایین آید، اما فناوری دالبی ویژن IQ می تواند به صورت هوشمند با تنظیم نور تلویزیون از پایین آمدن کیفیت تصاویر جلوگیری کند. با استفاده از این فناوری تلویزیون متناسب با محتوا نور و روشنایی را تغییر می دهد و می تواند بهترین محتوا را برای شما به ارمغان آورد.

فناوری DOLBY VISION چیست؟

آنچه برای تماشای تصویر Dolby Vision نیاز دارید

ابتدا باید دستگاهی تهیه کنید که قابلیت خواندن فناوری Dolby Vision را داشته باشد بنابراین در ابتدا با فراهم کردن این نوع دستگاه قدم اول را برای دیدن تصاویر Dolby Vision بر خواهید داشت.  بنابراین فراهم کردن یک پخش کننده Blu-ray 4K به تنهایی کافی نیست و باید قابلیت دالبی ویژن هم داشته باشد. همه تلویزیون های OLED ال جی و تلویزیون های سطح بالای Super UHD LCD دارای قابلیت دالبی ویژن هستند. تلویزیون های سونی با تراشه های X1 Extreme (ZD9 ، A1 OLED ، XE93 و XE94 ، به علاوه X900F 2018) پس از به روزرسانی سیستم عامل ، همچنین برخی از تلویزیون های VIZIO و TCL در ایالات متحده نیز Dolby Vision را کنترل می کنند. بسیاری از محدوده تلویزیون های 2019 پاناسونیک (GX800 ، GX920 ، GZ1000 ، GZ1500 و GZ2000) از فناوری Dolby Vision پشتبانی می کنند.

فناوری DOLBY VISION چیست؟

خانواده کنسول های بازی Xbox One S و Xbox One X از فناوری بسیار پیشرفته Dolby Vision پشتبانی می کنند و می توانند با کیفیت بالا بازی های HDR را بفرستند. گوشی های جدید iPhone XS ، iPhone XS Max ، iPhone X و LG G6 نیز از این فناوری پشتیبانی می کنند و می توانند تصاویر HDR را در نمایشگر بسیار با کیفیت خود نشان دهند و طیف وسیعی از رنگ ها را نشان دهند. اگر دالبی ویژن را از پخش کننده های دیسک می خواهید می توانید از Oppo UDP-203 و Oppo 205 استفاده نمائید تا با کیفیت بالا دیسک هایی که محتویات دالبی دارند را پخش کنند.

با Dolby Vision دنیای متفاوتی از رنگ ها را تجربه کنید

با در اختیار داشتن پخش کننده دیسک Oppo 203 و تلویزیون ال جی OLED55C7 شما می توانید یک تصویر دالبی ایده آل را دریافت کنید و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید. شما همچنین می توانید تصاویر با رنگ های بیشتر نسبت به HDR10 را دریافت کنید و ببیند و به تفاوت رنگ ها و روشنایی آن ها پی ببرید. این فناوری پیکسل های بیشتری به کیفیت 4K اضافه نمی کند و فقط کیفیت پیکسل ها را بالا می برد تا با وضوح بیشتر نشان داده شوند. بنابراین نسبت به فرمت HDR10 رنگ های متفاوت تری را خواهید دید.

تلوزیون سامسونگ

تسلط بر نور Dolby Vision تصاویر بسیار درخشان را به ارمغان می آورد. این فناوری رنگ های بهتری نسبت به OLED فراهم می کند. همچنین صحنه های تاریک را با عمق رنگ بیشتر تولید خواهد کرد و شما می توانید انواع رنگ مشکی را در صفحه نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید. فناوری دالبی ویژن مرز ها را بهتر مشخص می کند و ظرافت بهتری را در رنگ های نمایشگر ایجاد خواهد کرد و تصاویر دقیق تر، صاف تر و عالی تری را نسبت به HDR10 برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
​​​​​​​
کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
​​​​​​​
نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

چند خطی با نویسنده

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش