تاریخچه برند سامسونگ

   

  • سامسونگ از آن دسته نام‌هایی است که برای جهانیان معتبر و آشناست. ظهور سامسونگ در سال 1969 اتفاق افتاد. این برند مشهور در ابتدا با تولید قطعات و بردهای الکتریکی به بازار وارد شد و امروز یکی از بزرگ ترین برند های های دنیا محسوب می شود برای آشنایی با این غول تجاری با جنرال حیدری همراه باشید.

تاریخچه شرکت سامسونگ


سامسونگ از آن دسته نام‌هایی است که برای جهانیان معتبر و آشناست. شرکت سامسونگ یک شرکت کره‌ای است. این شرکت تا جایی پیشرفت کرده است که امروزه یک شهرک اداری در سئول کره دارد. دفتر اصلی این غول تکنولوژی هم در همین شهرک که سامسونگ تاون نام دارد قرار گرفته است. در این شهر شرکت‌های دیگری هم فعالیت دارند که همگی به شرکت سامسونگ وابسته هستند.


حوزه‌ی فعالیت‌های سامسونگ بسیار وسیع است. ظهور سامسونگ در سال 1969 اتفاق افتاد. این برند مشهور در ابتدا با تولید قطعات و بردهای الکتریکی به بازار وارد شد. برند سامسونگ اوایل تأسیس خود کارهایی مثل صادرات، تولید خوراکی و خدمات بیمه را انجام می‌داد. پس از آن که کمی جا پای خود را در بازار محکم کرد شروع به تولید قطعات و بردهای الکتریکی کرد. حتی به صنعت کشتی سازی هم پا گذاشت. سال 2000 سال شکوفایی برند سامسونگ بود به طوری که در سر تا سر جهان به شهرت رسید. امروزه سامسونگ زیر مجموعه‌های زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سه زیر مجموعه‌ی اصلی با نام‌های Samsung heavy industries، Samsung electronics و Samsung c&t اشاره کرد. 

 


زیر مجموعه‌های تولید تلفن همراه و صنعت الکترونیک سود بیشتری را برای سامسونگ به همراه دارند. شاید جالب باشد که بدانید شرکت سامسونگ یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کره‌ی جنوبی است. بعلاوه این برند محبوب در فرهنگ کشورش نیز تحولاتی ایجاد کرده است. تأثیرات کمپانی سامسونگ تا حدی بود که یک کشور جهان سومی را به یک کشور پیشرفته تبدیل کرد. 
امروزه درآمد شرکت سامسونگ عددی معادل 21 میلیارد دلار تخمین زده شده است. همچنین حدوداً 489 هزار  نفر در شرکت‌های مختلف سامسونگ مشغول به کار هستند. در میان زیر مجموعه‌های سامسونگ بخش سامسونگ الکترونیکس درآمدی معادل 224.64 میلیارد دلار برای سامسونگ به همراه داشته و 308 هزار کارمند دارد. 

 

سامسونگ


تاریخچه تأسیس سامسونگ


سامسونگ توسط لی بیونگ چول و در سال 1938 با نام Samsung sanghone ظهور پیدا کرد. شاید تا به امروز نمی‌دانستید ولی سامسونگ به زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است. این شرکت نو ظهور در زمینه صادرات غذا فعالیت می‌کرد. آقای لی بیونگ چول شرکت نوپای خود را تنها با 40 نفر کارمند راه اندازی کرد.این شرکت که در شهر سودونگ کره تأسیس شده بود در کار صادرات موفقیت زیادی کسب کرد. پس از آن لی بیونگ چول در سال 1947 آن را به سئول منتقل کرد. در همین سال‌ها بود که بلای بزرگ جنگ بر سر کره‌ای‌ها خراب شد و لی بیونگ چول به ناچار از سئول خارج شد. پس از آن هم شرکت لی بیونگ چول وارد صنعت شکر و پشم شد.


نام این شرکت جدید chiel mojik بود که در سال 1954 موفقیت زیادی را در زمینه پارچه و پشم به همراه داشت. این شرکت تا به امروز پابرجاست و با نام cheil industries در زمینه پارچه و محصولات شیمیایی – الکتریکی فعالیت دارد. سال 1947 بود که لی بیونگ چول وارد یک مشارکت پر سود شد. 
فردی به نام چو هانگ جای که خود مالک برند هیوسانگ بود روی یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ که Samsung mulsan gongsa نام داشت سرمایه گذاری کرد. البته امروزه این شرکت را با نام Samsung c&t می‌شناسند. اما این شراکت عمر زیادی نداشت و سرانجام چو از شراکت کنار کشید. پس از آن زیر مجموعه‌هایی با نام هیوسانگ گروپ، سامسونگ گروپ، هانکوک تایر و ... شکل گرفتند. 


شرکت سامسونگ از سال 1970 با تولید زیر مجموعه‌ای به نام سامسونگ الکتریک اینداستریز در صنعت الکترونیک انقلابی به پا کرد. این شرکت که در زمینه قطعات الکتریکی و نیمه هادی‌ها فعالیت داشت در شهر سوون کره قرار داشت. تلویزیون، یخچال، ماشین حساب، ماشین لباسشویی، سیستم تهویه از جمله تولیدات این شرکت بودند.سال 1970 بود که شرکتان ای سی ژاپن پیشنهاد شراکت به سامسونگ داد. نتیجه مشارکت  این دو کمپانی تأسیس شرکت سامسونگ-ان ای سی بود که سیستم‌های صوتی و خانگی تولید می‌کردند. شرکت سامسونگ در سال 1974 سهام شرکت korea semiconductor را خرید و این موضوع منجر به ورود سامسونگ به صنعت نیمه هادی‌ها شد. 


اما سامسونگ دست از پیشرفت نکشید و در سال 1980 سهام شرکت Hanguk jeonja tongsin را خرید و به شاخه‌ی دیگری از علم الکترونیک یعنی  مخابرات پا گذاشت. این شرکت در زمینه تولید برد سوئیچینگ مخابراتی، تلفن و فکس فعالیت داشت. همین امر مقدمات تولید تلفن همراه توسط سامسونگ را فراهم کرد. تولید تلویزیون‌های سیاه و سفید توسط سامسونگ تا سال 1981 ادامه پیدا کرد. در سال 1983 شرکت سامسونگ به تولید حافظه‌ی DRAM پرداخت و موفقیت بسیار زیادی در این زمینه کسب کرد. در سال 1988 دو بخش نیمه هادی‌ها و الکترونیک در هم ادغام شدند و شرکت جدیدی با نام سامسونگ الکترونیکس را پدید آوردند.

 

 در سال 1987 شرکت سامسونگ به چهار بخش سامسونگ گروپ، هانسول، شینسگائه و سی جی تقسیم شد. بخش‌های هانسول، شینسگائه و سی جی پس از سال 2000 از شرکت سامسونگ جدا شدند. اولین کامپیوتر تولید شده توسط سامسونگ در سال 1982 به بازار عرضه شد. در این کامیپوتر برای ثبت اطلاعات از یک نوار کاست استفاده می‌شد همچنین قابلیت پشتیبانی از فلاپی درایو را هم داشت.سال 1982 سالی بود که شرکت سامسونگ کار خود را به خارج از  کره  توسعه داد و یک شرکت تولید تلویزیون در کشور پرتغال افتتاح کرد. بر خلاف محصولات الکترونیکی و خانگی که بسیار با کیفیت بودند اولین گوشی تولید شده توسط سامسونگ بسیار ضعیف و بی کیفیت بود. با این حال سرمایه گذاران خارجی زیاد از قبیل آستین تگزاس، توکیو، نیویورک و انگلیس روی بخش نیمه هادی‌ها سرمایه گذاری کردند.


ادامه به زودی...

 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

اینکه چه چیزی میتونه حال آدم رو خوب کنه، انتخابش با خودمونه.
بعضی انسان ها با برخورد اولین قطره بارون به صورتشون حالشون خوب میشه.
اما بعضی دیگه شنا توی عمیق ترین قسمت اقیانوس هم حالشون رو خوب نمیکنه.
​​​​​​​
کمیت مهم نیست حتی کیفیت هم مهم نیست، این احساسه که برای قلب ارزش داره.
​​​​​​​
نظرات شما باعث دلگرمی تیم نویسندگی بلاگ جنرال حیدری میباشد...

چند خطی با نویسنده

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش